JD November 2017
Yoga met Annet
Misschien zijn mijn yogalessen iets voor jou! Ik ben opgeleid als docent hathayoga. Met veel plezier geef ik door wat ik heb geleerd. Dat doe ik met een nuchtere aanpak. De drie pijlers van mijn yoga zijn ademhaling, lichaamsbewustzijn en ontspanning. Elke les is anders. Ik doe elke les een serie oefeningen, die passen bij de groep die ik voor me heb. De lessen zijn elke week anders, maar er zit altijd een opbouw in. We doen ademoefeningen, losmaakoefeningen, yogahoudingen en ontspanningsoefeningen. Wat gebeurt er in de les? Je ademhaling is een goede graadmeter voor (ont)spanning. Ben je gespannen, dan is je ademhaling onrustig. Of dan haal je met je borstkas adem. Je bent je dat vaak niet eens bewust. Voor veel mensen is gespannen zijn normaal! In mijn yogalessen word je je bewust van je ademhaling. En van de spanning in je lichaam. Je wordt je daardoor bewust van je lichaam en van je grenzen. Wat voel je? Waar liggen je grenzen en wanneer ga je eroverheen? Als je daarmee bewust bezig bent in de yogales, dan werkt dat door naar je dagelijks leven. Ook buiten de les ga je soms over je grenzen heen. Door yoga ben je je daar eerder van bewust. Ontspanning bereiken we in mijn lessen op verschillende manieren. Voor een deel door ademhalingsoefeningen. En voor een deel door andere yoga-oefeningen. De combinatie van een goede lichaamshouding en een bewuste ademhaling maakt ruimte in je lichaam. Meditatie: Naast de Yoga organiseer ik meditatiebijeenkomsten in samenwerking met meditatiedocenten. Bij interesse kun je contact met mij opnemen.
JD November 2017
Yoga met Annet
Misschien zijn mijn yogalessen iets voor jou! Ik ben opgeleid als docent hathayoga. Met veel plezier geef ik door wat ik heb geleerd. Dat doe ik met een nuchtere aanpak. De drie pijlers van mijn yoga zijn ademhaling, lichaamsbewustzijn en ontspanning Elke les is anders. Ik doe elke les een serie oefeningen, die passen bij de groep die ik voor me heb. De lessen zijn elke week anders, maar er zit altijd een opbouw in. We doen ademoefeningen, losmaakoefeningen, yogahoudingen en ontspanningsoefeningen.  Wat gebeurt er in de les? Je ademhaling is een goede graadmeter voor (ont)spanning. Ben je gespannen, dan is je ademhaling onrustig. Of dan haal je met je borstkas adem. Je bent je dat vaak niet eens bewust. Voor veel mensen is gespannen zijn normaal! In mijn yogalessen word je je bewust van je ademhaling. En van de spanning in je lichaam. Je wordt je daardoor bewust van je lichaam en van je grenzen. Wat voel je? Waar liggen je grenzen en wanneer ga je eroverheen? Als je daarmee bewust bezig bent in de yogales, dan werkt dat door naar je dagelijks leven. Ook buiten de les ga je soms over je grenzen heen. Door yoga ben je je daar eerder van bewust. Ontspanning bereiken we in mijn lessen op verschillende manieren. Voor een deel door ademhalingsoefeningen. En voor een deel door andere yoga-oefeningen. De combinatie van een goede lichaamshouding en een bewuste ademhaling maakt ruimte in je lichaam. Meditatie: Naast de Yoga organiseer ik meditatiebijeenkomsten in samenwerking met meditatiedocenten. Bij interesse kun je contact met mij opnemen.
Lessen